Wprowadzając na rynek nowy produkt spożywczy chcemy, aby klienci chętnie go kupowali. Jednak żyjemy w czasach, w których półki sklepowe uginają się od różnorodnych produktów wytwarzanych zarówno w Polsce jak i importowanych z zagranicy. Jak więc poinformować konsumentów, że stworzyliśmy coś nowego i przekonać ich, by spróbowali naszego produktu? Najlepiej, aby nasz produkt obronił się sam. Idealnym miejscem do tego jest stoisko degustacyjne.

Dlaczego to działa?

Informowanie klientów o tym, że nasz produkt jest smaczniejszy czy zdrowszy od produktu konkurencji jest oczywiście ważne, jednak w dzisiejszych czasach szumu informacyjnego takie hasła nie mają siły przebicia. Reklama atakuje konsumentów z każdej strony i większość z nich ma jej po dziurki w nosie. Czym innym jest możliwość degustacji produktu. Potencjalny klient od razu może sprawdzić, czy rzeczywiście dany smak odpowiada mu i zastanowić się, czy warto kupić opakowanie tego, co przed chwilą zjadł. Oczywiście degustacja ma sens tylko wtedy, gdy jesteśmy pewni jakości swojego produktu. Słabemu produktowi nie pomoże ani degustacja, ani intensywna reklama – na rynku szybko pojawi się fama, że chcemy sprzedawać coś o niskiej jakości.

Co charakteryzuje dobre stanowisko degustacyjne?

Stanowisko degustacyjne powinno oczywiście być odpowiednio obrandowane, aby klient widział, co dokładnie spożywa. Żywność podawana klientom powinna być dokładnie pokrojona na małe porcje, by swobodnie mogli się częstować. Należy oczywiście zachować zasady higieny, a to oznacza np. udostępnienie wykałaczek, by klienci nie dotykali jedzenia jeden po drugim. Jeśli chodzi o cechy stoiska z punktu widzenia producenta, warto poszukać czegoś, co ma dobrą jakość. Posłuży wtedy firmie przez wiele lat. Istotne jest też to, by stoisko łatwo się składało i rozkładało, a do tego było w miarę lekkie. Dzięki temu łatwo jest je przewozić z miejsca na miejsce. Równie ważne jest wrażenie, jakie sprawia obsługa stoiska. Hostessy powinny być uśmiechnięte, profesjonalne i schludne.

Inne aktualności

PARTNER W REKLAMIE

Czytaj więcej

Potencjał flag reklamowych

Flagi reklamowe nie są jednym z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych, jednak mają ogromny potencjał. Nie są tak „zwyczajne” jak plakat czy billboard na ulicy. Powiewając na wietrze przyciągają oko, a co za tym idzie, utrwalają w głowach konsumentów treści, które na nich umieszczamy. Warto przemyśleć zamówienie flag dla swojego biznesu....

Czytaj więcej

Profesjonalne stoisko targowe

Targi w danej branży to szczególne wydarzenie. Nowe firmy mają szanse zdobyć swoich pierwszych klientów, te z doświadczeniem jeszcze bardziej ugruntować swoją pozycję na rynku. Przedstawiciele różnych firm mają szanse nawiązać współpracę, a szefowie podejrzeć ofertę konkurencji. Na targi niektóre osoby przychodzą w konkretnym celu, doskonale wiedząc, z kim chcą...

Czytaj więcej